MVV Maastricht startte afgelopen november 2020 met een sponsorprimeur in het Nederlandse betaalde voetbal. Zes sponsors op de voorzijde van het shirt! Nooit eerder vertoond in Nederland, de KNVB gaf er zelfs de reglementaire speciale toestemming voor. Normaliter stond de KNVB immers maximaal drie sponsoruitingen aan de voorzijde van een shirt toe, op verzoek en initiatief van MVV Maastricht werd het reglement voor het eerst in de historie naar zes verruimd.
Het initiatief blijkt inmiddels zo’n succes dat MVV ook de rest van het seizoen hiermee wil doorgaan. De KNVB heeft nu ook toestemming verleend om dit project tot aan het einde van het seizoen voort te zetten.
Dit alles heeft tot zo’n brede interesse geleid dat er vanaf nu vier nieuwe sponsors op de voorzijde van het tenue staan.
Het gaat om de bedrijven, Bouwcombinatie Goessens, HLB van Daal, Meute en Hansen Dranken. De twee rugsponsors Naga Solar en Ubaghs Installatietechniek waren al (eveneens) op de voorzijde en blijven er ook tot aan het einde van het seizoen.
“Wij zijn bij MVV altijd op zoek naar verbinden, samenwerken, toenadering zoeken. Ons initiatief om daarom met zes shirtsponsors te gaan werken, sloeg direct aan. In november van afgelopen jaar en nu weer opnieuw. Zes verschillende branches vinden zich gebroederlijk op de meest trotse plek van MVV terug”, aldus de woordvoerder van MVV Maastricht. “En het is natuurlijk ook een mooi signaal van de sponsors om in deze moeilijke tijd dit vertrouwen te hebben in de toekomst van MVV.”
Bron © MVV Foto © Publiciteitsvisie.nl