Home Nieuws TV Nieuws KRO-NCRV’s Kindertijd tikt 750K abonnees op YouTube aan!

KRO-NCRV’s Kindertijd tikt 750K abonnees op YouTube aan!

© KRO - NCRV

Dubbel feest voor Kindertijd! Het YouTube kanaal van het dagelijkse kleutermagazine van KRO-NCRV en Zappelin heeft 750.000 abonnees én bestaat 8 jaar! 

Het YouTube kanaal bestaat sinds november 2013 en maakt sindsdien een enorme groei door. Het gaat niet alleen hard met de abonnees – elke dag komen er gemiddeld wel 450 nieuwe bij – maar ook met de views! De YouTube video “Luuk verzorgt de paarden” kreeg 32,4 miljoen views en “Eva zorgt voor de lammetjes” ging ook hard met 34,4 miljoen views. Maar de ster van deze reeks was “Inge woont op de boerderij” met wel 116,2 miljoen views! 

Het YouTube kanaal van Kindertijd kent nog meer successen, want zij wonnen in 2019 de Zilveren Creators Award voor 100.000 abonnees. In april 2020 is het kanaal een livestream gestart en deze biedt kinderen de kans om 24/7 educatieve kinderprogrammering te kijken, zonder onderbroken te worden. De livestream bestaat uit een mix van vertrouwde Kindertijd filmpjes en nieuwe series als Kijk mij nou!, Stoer, Lekker Vies, de Pupillen en Hoera Vakantie! 

Sandra Hilster, Mediadirecteur KRO-NCRV: “Bij KRO-NCRV werken we dagelijks aan uiteenlopende en aansprekende content. Daarbij maken we (online) programma’s voor jong en oud. Ons dagelijkse online KRO-NCRV-magazine Kindertijd, is één van de programma’s waarmee we al jarenlang een verbinding maken met onze jongste kijkers. Dit succesvolle online kanaal realiseerde afgelopen week maar liefst 750.000 abonnees op YouTube. Ik ben bijzonder trots dat ouders en kinderen ons zo goed weten te vinden en Kindertijd een stevige plek inneemt tussen het diverse online aanbod.”

Kindertijd, het dagelijkse kleutermagazine van KRO-NCRV en Zappelin, is 24/7 via YouTube te bekijken.

Bron en foto © KRO-NCRV