Na het binnen halen van de Formule 1, PDC Darts en het Duitse Bundesliga voetbal heeft Viaplay nu ook de rechten van de Premier League binnen gehaald. Dit meldt de Nordic Entertainment Group.
De premier League zijn tot en met de zomer van 2022 nog te zien bij concurrent Ziggo Sports. Viaplay zal in het eerste kwartaal van 2022 worden gelanceerd in Nederland.
Elk seizoen zal Viaplay 380 live Premier League-wedstrijden vertonen in Nederland, Polen, Estland, Letland en Litouwen, waar fans sterrenvolle en wereldwijd bekende teams zoals Manchester United, Liverpool, Arsenal, Manchester City, Tottenham kunnen volgen. Hotspur, Chelsea, Leicester City, Everton en West Ham United elke week. Viaplay’s uitgebreide Premier League-verslaggeving omvat lokale commentatoren, experts en studioprogrammering van wereldklasse.
De Premier League wordt uitgezonden in meer dan 190 landen en trekt het grootste wereldwijde tv-publiek van alle voetbalcompetities. NENT Group heeft al de exclusieve Premier League-rechten in Zweden, Denemarken en Finland tot 2028 en van 2022 tot 2028 in Noorwegen.
Anders Jensen, NENT Group President en CEO: “Dit is een belangrijke stap in het expansietraject van Viaplay! Onze langetermijnbenadering op basis van streaming, gecombineerd met een multi-marktperspectief, stelt ons in staat een zeer sterke concurrent te zijn bij het verwerven, ontwikkelen en innoveren rond ’s werelds meest prestigieuze sportrechten. De Premier League is zonder twijfel het kroonjuweel onder de sportaccommodaties, en we kijken ernaar uit om onze succesvolle langdurige samenwerking uit te breiden naar negen landen met deze baanbrekende overeenkomst.”
Peter Nørrelund, NENT Group Chief Sports Officer: “Al meer dan tien jaar leveren we verslaggeving van wereldklasse over de Premier League aan Scandinavische fans, die tot de meest toegewijde overal ter wereld behoren. Onze ervaren teams, samen met de beste lokale talenten , zal voortbouwen op dit unieke erfgoed om de Premier League-uitzendingen in Nederland, Polen, Estland, Letland en Litouwen naar een ander niveau te tillen – week in week uit, voor de komende jaren.”
Paul Molnar, Premier League Chief Media Officer: “De Premier League is verheugd om haar samenwerking met NENT Group uit te breiden met vijf extra gebieden voor zes seizoenen tot en met seizoen 2027/28. NENT Group heeft een uitzonderlijke staat van dienst in het bedienen van Premier League-fans met uitstekende verslaggeving en – met alle 380 live beschikbare wedstrijden – zullen er meer mogelijkheden zijn voor fans om hun team te volgen dan ooit tevoren. We zijn erg blij dat NENT Group de Premier League heeft gekozen als het middelpunt van hun internationale expansiestrategie, waarmee ze de blijvend vermogen van de Premier League om tot de verbeelding van fans te spreken en zakelijke groei te stimuleren.”
Viaplay wordt op 3 augustus gelanceerd in Polen met een unieke combinatie van Viaplay Originals, internationale films en series, content voor kinderen en premium live sporten zoals Bundesliga, UEFA Europa League en UEFA Europa Conference League voetbal, met Formule 1 vanaf 2023. komen naar Nederland in Q1 2022 met een even breed aanbod, waaronder Bundesliga voetbal, Formule 1 en PDC darts.
Bron © Nordic Entertainment Group