Vandaag, op Earth Day, kondigt The North Face een nieuwe samenwerking aan met Online Ceramics voor een collectie die is geïnspireerd op de Californische klimcultuur van de jaren ’70. De collectie van The North Face x Online Ceramics, die op 29 april te koop is, is gebaseerd op innovatieve en speelse ontwerpen die de pracht van onze aarde vieren.
Online Ceramics, gevestigd in Los Angeles, is een streetwear-merk dat bekend staat om zijn met de hand geverfde T-shirts die op kleinschalige wijze worden geproduceerd. Deze shirts bevatten designs die zijn geïnspireerd op de schoonheid van de planeet en al het levende op aarde, terwijl ook het idee van de Grateful Dead gerepresenteerd blijft. Het merk werd opgericht in 2016 en raakte al snel bekend om zijn kenmerkende stijl die een uniek perspectief wil bieden op onderwerpen zoals spiritualiteit en zelfontdekking – terwijl het de focus legt op lokale productiepraktijken die het milieu minder belasten. Elijah Funk en Alix Ross, Oprichters van Online Ceramics: “We hebben er altijd naar gestreefd om kleding te maken met positieve boodschappen die mensen stimuleren om veranderingen aan te brengen in de manier waarop ze denken. De samenwerking met zo’n iconisch merk als The North Face heeft ons in staat gesteld om onze unieke, tot nadenken aanzettende ontwerpen te laten samensmelten met de stijl waar The North Face bekend om staat. Zo creëerden we retro-kleding die het bestaan van de aarde eert en viert.”
Als onderdeel van de samenwerking tussen The North Face en Online Ceramics introduceert The North Face zijn nieuwste innovatie: Re-Grind, een proces dat afval van fabrieksvloeren recyclet en gebruikt in nieuwe kleding. Het nieuwe Re-Grind-platform zal in de loop van het jaar worden ingezet bij meer kledingstukken van The North Face. Hiermee zet het bedrijf zijn belofte voort om in 2025 100 procent van de gebruikte topmaterialen voor kleding om te zetten in gerecyclede, regeneratieve of hernieuwbare materialen. Kledingstukken in deze collectie zijn daarnaast gemaakt met minimaal 75 procent gerecyclede of organische stof, waardoor ze hun ‘Exploration Without Compromise’-badge van The North Face meer dan waard zijn. Dit is in lijn met de missie van het merk om de best mogelijke producten te maken en tegelijkertijd een steeds kleinere ecologische voetafdruk achter te laten op de plaatsen die we allemaal ontdekken.
Ook de introductie van de meest duurzame The North Face-Icons ooit vormt deel van deze missie. Het iconische Nuptse-jack, de Denali Fleece-jas en de Basecamp Duffel-tas hebben allemaal een aantal veranderingen ondergaan, met het oog op de planeet.
De Basecamp Duffel is nu gemaakt van 100 procent gerecyclede stoffen, terwijl de Denali is gemaakt van 80 procent gerecycled materiaal. Het Nuptse-jack is gemaakt op een nieuwe manier om 6000 ton CO2 per jaar te besparen. The Same, Same. But Better Icons zijn vanaf nu te koop. De stukken uit de Online Ceramics-samenwerking zijn vanaf 27 april online te koop voor XPLR Pass-leden.
Bron en foto © The North Face