Hisense Benelux is voor Nederland een intensieve samenwerking aangegaan met voormalig Nederlands profvoetballer Rafael van der Vaart voor de sponsoractivatie van EURO2020. Hisense, een van de grootste fabrikanten van flatscreen tv’s en koel-vriescombinaties wereldwijd, lanceert in april een brede merkcampagne met een centrale rol voor Rafael van der Vaart. Met de samenwerking wil Hisense haar naamsbekendheid vergroten en het Nederlandse publiek kennis laten maken met het uitgebreide productassortiment.
Consumenten zullen Rafael van der Vaart tegenkomen in online campagnes, bij winacties en op merkuitingen op de winkelvloer, zoals onder andere bij Mediamarkt, Expert, Electroworld en EP. Rafael van der Vaart: “Dit jaar ziet het EK voetbal er natuurlijk anders uit dan we gewend zijn, maar met de televisies van Hisense kan iedereen thuis toch dat stadiongevoel beleven alsof je er echt zelf bij bent. De campagne haakt hier op een leuke en relevante manier op in en ik ben trots dat ik het gezicht van Hisense voor EURO2020 mag zijn! Ik kijk dan ook enorm uit naar het activeren van onze samenwerking.”
Jarno Wieland, Marketing Manager Benelux: “We zijn trots op onze producten en het merk Hisense, daarom sponsoren we al jaren toonaangevende sportevenementen zoals het EK voetbal 2016 in Frankrijk en het WK 2018 in Rusland. In 2021 zijn we als hoofdsponsor verbonden aan EURO2020. Door de samenwerking met Rafael van der Vaart willen we het Nederlandse publiek op sympathieke wijze kennis laten maken met ons merk. Zijn ontwapenende humor, mediagenieke performances en scherpe voetbalinzicht zorgen ervoor dat hij de ideale merkambassadeur voor Hisense is. Als ex-international en professionele voetbal-analist heeft Rafael een goede kijk op EURO2020, precies wat we nodig hebben om voor Hisense de beste voetbal-TV te positioneren.’
Bron en foto © Hisense