De twee merken introduceren samen ‘overland’: een herwerkingvan de HOKA Mafate Speed 2 en Kaha Low
HOKA®, een divisie van Deckers Brands (NYSE: DECK), en END. gaan voor het eerst samen op pad in the great outdoors om de dynamische ‘overlanding’-wereld te ontdekken. Voor deze samenwerking zijn de HOKA Mafate Speed 2 en Kaha in een nieuw jasje gestoken, speciaal gekozen omwille van hun stoere kenmerken die perfect aansluiten bij de wereld van overlanding. De samenwerking viert de vrijheid van avontuur, autonomie en de vreugde van het leven off-grid en op de open weg.
Gebaseerd op de wereldwijde trend van ‘overlanding’, haalt de eerste samenwerking tussen END. en HOKA inspiratie uit de meest uitdagende natuurlijke omgevingen over de hele wereld. Van de uitgestrekte, droge vlaktes van de woestijn tot de weelderige diepten van de jungle. De natuurlijke landschappen vormen de basis voor het levendige kleurenpalet van deze collectie, waardoor de twee schoenmodellen, ontworpen om technisch terrein te trotseren ongeacht de afstand, opnieuw een frisse look krijgen. Deze speciale samenwerking bevat co-branded details, van het END. logo verweven in de bovenkanten tot de labels verwerkt in de tong van de schoenen. HOKA en END. lieten de constructie van elke schoen zoals die was, inclusief de Vibram® Megagrip zolen op beide modellen en de GORE-TEX voering in de Kaha Low, perfect voor elk off-road avontuur.
Travis Wiseman, Director of Lifestyle Product bij HOKA: “Deze samenwerking met END. representeert de samensmelting van HOKA’s achtergrond in prestatieschoenen met de streetwear-stijl van END. Beide merken hebben een gedeelde passie gevonden in het verhaal van ‘overlanden’ in de zin van het verkennen van off-road gebieden en onbekende avonturen, iets wat diepgeworteld zit in de kernwaarden van beide merken.”
Callum Hill, Senior Collaborations Manager bij END: “Het opzetten van de samenwerking tussen END. & HOKA is de afgelopen jaren een ongelooflijk proces geweest. Het zien van de opkomende kracht van het merk in lifestyle- en straatmode is verfrissend en broodnodig geweest. Met dit project wilden we de prestatiegerichte kenmerken van HOKA eren en tegelijkertijd een betekenisvol verhaal creëren. We kwamen uit op ‘overlanding’, waarbij duurzaamheid, functionaliteit en een avontuurlijke geest samenkomen, perfect voor de moderne ontdekkingsreizigers die zich zowel door stadsstraten als off-road terreinen bewegen. Net zoals hen streven we altijd naar een gemeenschappelijk doel, of het nu gaat om het voltooien van de race of het overtreffen van alle voorgaande prestaties. Dit weerspiegelt onze benadering van ontwerp en merkcuratie – altijd gericht op iets nieuws en onverwachts.”
Voor het shooten van deze campagne hebben END. en HOKA zich gewaagd aan een opwindend avontuur naar de afgelegen Tabernas-woestijn, gelegen in Almería, de zuidoostelijke provincie van Spanje. Vastbesloten om de persoonlijke reis van ontdekkingsreizigers te fotograferen, doorkruisten ze het ruige, desolate landschap van de woestijn en navigeerden ze door het schaarse en geïsoleerde terrein. De beelden werden vastgelegd door END’s eigen fotograaf Adam Thirtle, videografen Ant Tran & Rowan Hodgson, en gestyled door Jack Errington & Lucy Davis. De campagne legt de vreugde van het reizen vast en pure veerkracht, waardoor de essentie van de inspiratie achter de samenwerking tot leven komt.
De Mafate Speed 2 is verkrijgbaar voor een adviesprijs van € 180 en de Kaha Low voor een adviesprijs van € 210 via launches.endclothing.com en HOKA.com vanaf 15 maart.
© HOKA