De afgelopen tijd brachten Dimitri Vegas & Like Mike veel tijd door in hun muziekstudio.
Het resultaat daarvan is hun nieuwe single ‘Too Much’. Het nummer is een samenwerking met het Canadese duo DVBBS – óók broers trouwens – en beloftevolle singer/songwriter Roy Woods.
Die laatste tekende bij het platenlabel van de Canadese superster Drake.
‘Too Much’ komt uit op 19 februari.
Hoewel Dimitri Vegas & Like Mike niet kunnen touren, zitten ze zéker niet stil.
Tijdens de jaarovergang was het duo dé headliner op het digitale Tomorrowland festival, Mike lanceerde net z’n eigen kledinglijn, terwijl Dimitri aankondigde dat hij deze zomer voor de eerste keer vader wordt. Maar er is ook tijd om aan nieuwe muziek te werken. Begin februari brachten de dj-broers hun versie uit van ‘HWAA’, een nummer van de K-popgroep (G)I-DLE. En nu volgt dus ‘Too Much’.
De combo Dimitri Vegas & Like Mike en het Canadese electroduo DVBBS – die je onder andere kent van de monsterhit ‘Tsunami’ uit 2013 dat ook bij ons op nummer 1 stond in de Ultratop – leverde voor de Canadese rapper Roy Woods een topnummer op om zijn kenmerkende stem op los te laten. Zijn hedendaagse R&B stijl past perfect bij de deep, house klanken in ‘Too Much’.
Like Mike: “Tot voor kort kwam ik Chris en Alex van DVBBS geregeld tegen in de backstage op gigs. Het is trouwens niet de eerste keer dat we samen muziek maken: in 2013 was er al onze single ‘Stampede’. Ik heb hen een tijdje geleden een berichtje gestuurd, met deze nieuwe collab als resultaat.”
De lijst van collabs die Dimitri Vegas & Like Mike de voorbije jaren aangingen met bekende artiesten is lang en bijzonder indrukwekkend. Eerder al doken ze voor hun wereldhits de studio in met onder andere Snoop Dogg, Wiz Khalifa, Ne-Yo, Paris Hilton en Hans Zimmer. Een muzieknummer als ‘Instagram’, een samenwerking met David Guetta, Afro Bros en Daddy Yankee haalde meer dan 220 miljoen streams op Spotify. Vorig jaar nog brachten de broers het nummer ‘Do It’ uit met de Mexicaanse influencer Kimberley Loaiza en producer Azteck. De bijhorende video haalde in de eerste 24 uur na de release al meer dan 40 miljoen op Tik Tok. Intussen staat de teller op maar liefst 235 miljoen views
Bron © Sony Music