Het weekbereik van NPO FunX onder jongeren van 16-34 jaar uit de vier grote steden is voor het vijfde jaar op rij gegroeid, zo blijkt uit onderzoek van Motivaction. In 2014 bereikte FunX nog wekelijks 14% van de stadsjongeren, dat is in 2019 gegroeid naar 27%; bijna een verdubbeling in een periode van vijf jaar.
FunX
is en blijft de populairste zender onder stadsjongeren met een
migratie-achtergrond (een groei van 24% in 2015 naar 37% in 2019). De
gerealiseerde groei van de zender komt voor een bijna evenredig deel voor
rekening van autochtone stadsjongeren (een groei van 9% in 2015 naar 21% in
2019). De groei onder autochtone stadsjongeren en het marktleiderschap onder
jongeren met een migratie-achtergrond bewijst dat FunX in een groeiende
behoefte voorziet en erin slaagt een divers & jong publiek te verbinden.
Niels
Hoogland, zendermanager NPO FunX: “Uit het onderzoek blijkt dat de groei de
laatste jaren in alle leeftijdscategorieën heeft plaatsgevonden en dat, ondanks
de opkomst van de streamingdiensten, het weekbereik het hoogst is onder de
16-24-jarigen. Deze groep luistert dus nog steeds radio en de groep die naar
naar FunX luistert is zelfs groter dan ooit.”Over NPO FunX
NPO FunX is een jongerenmerk dat met zijn muziekformat, nieuws, cultuur en
aandacht voor maatschappelijke onderwerpen een impactvolle rol vervult in het
dagelijks leven van stadsjongeren. De FunX-dj’s draaien een aantrekkelijke mix
van R&B, latin, hiphop, dance en afrobeat, en praten de luisteraar
dagelijks bij over de actualiteit en entertainment. Met FunX Talent is de
zender een belangrijke kweekvijver voor nieuw Nederlands talent