Home Nieuws Gaming Nieuws The Crew: Motorfest – verschillende racestijlen maken de game

[Hands-on] The Crew: Motorfest – verschillende racestijlen maken de game

Tijdens Gamescom had ik de tijd om rustig bij Ubisoft langs te komen om hun aankomende titels te proberen. Eén daarvan was The Crew: Motorfest. Deze game verschijnt later deze maand, maar was daar al met een leuke demo te spelen. Waar de trailers vooral een racegame neerzetten die zichzelf niet al te serieus neemt, is de game een welkome verademing tussen alle realistische racespellen.

De demo bestaat uit een geheel waarin je verschillende omgevingen en auto’s doorloopt. Het is een enorm goed voorbeeld hoe de game je echt een complete ervaring geeft op verschillende vlakken. Er zit een flinke creativiteit in de verschillende modi, maar ook de omgevingen en besturingen die flink verschilden per type auto.

Om te beginnen met het visuele. De demo toonde gebieden van uitgestrekte savannes tot prachtige neon verlichte steden ieder die op een andere manier gedetailleerd waren. In de stad zag je bijvoorbeeld goed de ray tracing in plassen water, terwijl de savanne een rijke flora neerzette.

De verschillende wagens speelden ieder echt flink anders. De Formule 1-auto die slijtende banden had waardoor je gebruik moest maken van pit stops, de logge trucks in de savanne en de verschillende wagens met nitro-boosts. Het voelde heerlijk divers en gaf in een korte tien minuten aan dat de ontwikkelaars unieke auto’s konden maken. Ik heb met deze demo dus helaas niets van de verdere gameplay gezien, maar het gaf een goed kijkje in de keuken voor de aankomende titel.

Aangezien ik zelf niet enorm fan ben van hyperrealistische race simulators voelt dit erg goed aan. De diversiteit heeft een basis in realisme, maar is niet hyperrealistisch. Het spel heeft een eigen identiteit tussen de vele racespellen en daardoor ben ik benieuwd naar de volledige game. Iets wat ik voor het spelen van de demo eigenlijk nog niet had.