Dit is alweer de laatste preview van ons avontuur op Gamescom afgelopen augustus. Het is meteen een flink bijzondere game. Het gaat hier om Sand Land, een game op basis van een wereld gemaakt door de bedenker van onder andere Dragon Ball, Akira Toriyama. In het business area gedeelte waren wij bij Bandai Namco te gast en konden onder andere deze game proberen. Helaas vond ik de gameplay op meerdere vlakken nogal droog aanvoelen.
Sand Land speelt zich zoals de naam al doet vermoeden af in een woestijn. In de demo speelde ik als de demonenprins Beelzebub. Beelzebub heeft een eigen stam die staat te springen om meer water in de dorre woestijn. Je zult dus op zoek moeten gaan naar een waterbron, alleen dat zijn meer personen in de wereld. Toen de game werd aangekondigd dacht ik in eerste instantie dat het iets van Dragon Ball was, zo karakteristiek is de grafische stijl van de wereld en de personages.
De demo zelf zag er al goed uit, maar als je niet te lang ronddwaalde in de redelijk lege, maar mooie woestijn was je er enorm snel doorheen. Het begon met een grote zandworm die jou en je vrienden achtervolgde in een canyon. Jij moest hierbij de auto besturen om obstakels een aanvallen van de worm te ontwijken.
Erna word je in de open wereld gegooid. Hier kun je als Beelzebub rondlopen, vechten met vijanden of in een kleine auto de wereld rondcrossen. De gevechten die je tegenkomt zijn van wat ik heb gezien te makkelijk. De combo’s zijn te makkelijk om te maken en de vijanden gaven echt geen uitdaging. De wereld had wel wat vijanden, maar voor zover ik het kon zien verder niet heel veel bijzondere elementen. Aangezien mijn tijd met het spel beperkt was en ik verwachtte een bijzondere boss fight te krijgen aan het einde van de demo ging ik redelijk snel naar de marker voor de quest, niet wetende dat die er niet was. Dus het kan zijn dat mijn blik op de wereld verkeerd is hierdoor.
Tja, ik weet hierdoor niet wat ik van Sand Land moet gaan vinden. De demo voelde enorm beperkt aan en leeg. Het heeft waarschijnlijk wel potentie om meer te worden zodra je meer diverse vaardigheden en personages vrijspeelt. Voor nu was de game prachtig met een zwakke uitvoering