Home Nieuws Gadgets & Electronica LG Toont inzet voor constante innovatie en een beter leven voor iedereen

LG Toont inzet voor constante innovatie en een beter leven voor iedereen

© LG

LG Electronics (LG) hield haar persconferentie, LG World Premiere, in het Mandalay Bay Convention Center in Las Vegas, Nevada, in de Verenigde Staten. Onder het motto Life’s Good deelde CEO William Cho de voortdurende inzet van het bedrijf om innovatie te realiseren die streeft naar  een beter leven en een duurzame toekomst voor iedereen.

Cho bevestigde het engagement van het bedrijf om, ondanks alle onzekerheden, nieuwe uitdagingen aan te gaan. Hij opende de show door te benadrukken dat LG er echt van overtuigd is dat het antwoord altijd bij de gebruiker ligt. “Het begin en het einde van alle innovatie zijn onze gebruikers, en met deze innovatie willen we een glimlach op hun gezicht toveren,” vervolgde CEO Cho.

Klantgerichte innovaties voor een beter leven
CEO Cho benadrukte LG’s inzet om zijn gebruikers nieuwe en waardevolle ervaringen te bieden  met behulp van baanbrekende innovaties, zoals LG OLED, die de kijkervaring volledig heeft veranderd. LG OLED viert nu zijn tiende verjaardag en blijft binnen de industrie de standaard voor beeldkwaliteit en een ongekende kijkervaring. Om die kijkervaring verder uit te breiden, werkt het bedrijf actief samen met partners. Met behulp van die samenwerkingen wil LG verschillende nieuwe en interactieve diensten voor zijn televisiesintroduceren, waaronder het online onderwijsplatform MasterClass, workout-app MaxPro, en metaverse-dienst Sansar.

Ook deelde CEO Cho zijn visie  over de mobiliteitssector, waarin het bedrijf zich na veel inzet heeft gevestigd als een van de favoriete innovatiepartners van de auto-industrie, met activiteiten op het gebied van voertuigcomponenten. LG werkt samen met een aantal van ’s werelds meest bekende automerken, en maakt daarbij gebruik van haar klantinzicht in consumentenelektronica, geavanceerde technologieën, en andere diverse expertisegebieden. Zo wil het zijn  ervaring met  voertuigen verder verbeteren.

Daarnaast sprak CEO Cho ook over LG ThinQ UP, een nieuwe categorie van  huishoudelijke apparaten die blijven evolueren en die unieke upgrademogelijkheden en personaliseringsopties bieden. Het premium assortiment   beschikt over revolutionaire producten, zoals de LG koelkast met MoodUP™, die van kleur kan veranderen om aan te sluiten bij de persoonlijke voorkeur, stemming of keukeninrichting van de gebruiker.

Toekomstige activiteiten om de klantervaring uit te breiden
CEO Cho onderstreepte vervolgens het doel van het bedrijf om met al zijn producten en oplossingen gebruikers tal van ‘Eerste’, ‘Unieke’ en ‘Nieuwe’ ervaringen te bieden,om zo iedereen een beter leven te bieden. Om de klantervaring naarverschillende gebieden uit te breiden, organiseert  het bedrijf ook verschillende interne programma’s,om innovators te inspireren en LG-medewerkers te stimuleren om zich aan te passen aan nieuwe uitdagingen.

Op CES onthulde LG enkele producten die werden  ontwikkeld in het kader van LG Labs. Dit  nieuwe project van het bedrijf beschikt over producten, diensten en marketingactiviteiten op basis van experimentele ideeën en creatieve concepten van zowel binnen als buiten het bedrijf. Zo is er ‘Hover Gym’, een fitnessoplossing die gebruikmaakt van motorgestuurde technologie, waardoor gebruikers kunnen trainen zonder afzonderlijke halters. Daarnaast is er ook  ‘excicle’, een home workout-oplossing die een buitengewone indoorfietservaring biedt. Ook is er ‘brid. zzz’, een optimale oplossing voor slaapproblemen,  die hersengolven detecteert en beats creëert die gebruikers helpen ontspannen. Tot slot is er ook  ‘pluspot’, een serviceplatform dat beloningen biedt wanneer persoonlijke vervoersmiddelen, zoals elektrische fietsen en elektrische kickboards, worden gemonteerd op draadloze oplaadstations.

LG breidt zijn portfolio uit naar nieuwe interessegebieden, zoals het opladen van elektrische voertuigen, digitale gezondheid en contentdiensten voor het webOS-platform. Tegelijkertijd verhoogt het bedrijf de investeringen in ‘ technologieën die van belang zijn voor de toekomst, waaronder AI en 6G, en werkt het samen met start-ups via LG NOVA (LG North American Innovation Center).

De CEO benadrukte ook de voortdurende inspanningen van het bedrijf om strategische samenwerkingen te realiseren met wereldleiders uit een breed scala aan sectoren. Vooral in de contentindustrie heeft het bedrijf nauw samengewerkt met vele partners, om meer content te verkrijgen waarvan klanten  kunnen genieten.

Tijdens de conferentie introduceerde Cho een  van LG’s belangrijkste partners in contentdiensten – Tom Ryan, directeur  en CEO van Paramount Streaming. Tijdens zijn presentatie benadrukte hij de gecombineerde inspanningen van de twee bedrijven, die een ongelooflijke ervaring bieden aan tientallen miljoenen klanten wereldwijd. “Pluto TV, de toonaangevende en kosteloze  streamingdienst, breidt onze kanaalintegratie voor LG Channels uit, en voegt dit kwartaal wereldwijd meer dan 100 kanalen toe”, zei CEO Tom Ryan. Ryan sloot af door te stellen dat de twee bedrijven hun samenwerking zullen verderzetten en hun mogelijkheden zullen uitbreden in 2023.

De belofte om een betere toekomst te creëren
Aan het einde van zijn presentatie herhaalde Cho de vastberaden inzet van LG om een duurzame toekomst te realiseren, en benadrukte hij de ambitie van het bedrijf om een betere toekomst voor iedereen te creëren. Een voorbeeld hiervan is de Global IT Challenge voor jongeren met een beperking (GITC), een initiatief dat sinds 2011 meer dan 4.000 jongeren in staat heeft gesteld om technologische vaardigheden op te bouwen, om zo de digitale kloof voor jongeren met een beperking te dichten.

De CEO vermeldde ook de belofte van het bedrijf om de toegankelijkheid van LG’s producten en diensten te vergroten, zodat ze gebruiksvriendelijk zijn voor mensen met een beperking en senioren. Op basis van de feedback van LG’s ‘Disabled Advisory Group’ – die sinds 2021 actief is en bestaat uit leden met uiteenlopende capaciteiten en deskundigen op het gebied van toegankelijkheid – introduceert het bedrijf voortdurend producten die gebruiksvriendelijk zijn voor iedereen. In Zuid-Korea heeft het bedrijf verschillende maatregelen genomen om de toegankelijkheid te verbeteren. Zo ontwikkelde LG al producthandleidingen met audio- en gebarentaalgidsen, verspreidde het braillestickers voor apparatuur, en zette het verschillende adviescentra voor gebarentaal op.

In dat verband maakte de CEO de vier finalisten bekend van de LIFE’s GOOD AWARD,. Deze innovatiewedstrijd zette het bedrijf op  ter promotie van zijn Life’s Good-visie, en ter stimulatie van innovators die een positieve impact willen hebben op de planeet en het leven van mensen.De finalisten – Day1Lab, Dot Inc., NONA Desalination en SOLUTUM – krijgen de steun van LG om hun inventieve oplossingen te verfijnen en te lanceren, vanuit het idee om eenbeter leven voor iedereen te creëren. Nadat de vier teams op 16 januari in het LG Sciencepark in Seoul, Korea, hun ideeën voor een laatste keer hebben gepresenteerd, wordt een totaal bedrag van 1,05 miljoen dollar aan prijzengeld verdeeld over de vier winnaars, naargelang de finale rangschikking.

www.lg.nl

Bron en foto © LG