Sonos (Nasdaq: SONO), ’s werelds meest toonaangevende bedrijf op het gebied van geluidsbeleving, bundelt zijn krachten met Disney+, de streamingdienst voor het beste entertainment van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en meer, om dit najaar een veelzijdige strategische marketingcampagne te starten. Samen vieren de twee merken de langverwachte première van het tweede seizoen van The Mandalorian op 30 oktober. Ze verkennen het meeslepende geluidsontwerp en de originele partituur van de serie, en promoten premium producten en diensten voor hun fans van over de hele wereld.
“Nu we meer tijd thuis doorbrengen zijn onze huiskamers hét centrum van entertainment geworden. Voor albumreleases, seizoenspremières, en premières van blockbusters die direct gestreamd kunnen worden”, aldus Pete Pedersen, Vicepresident Marketing bij Sonos. “Ons doel is om het makkelijk te maken om met Sonos te genieten van al je favoriete muziek en streaming videocontent in betere geluidskwaliteit. We werken samen met Disney om fans een nog meeslependere ervaring te bieden voor een van de best klinkende shows die vandaag de dag te streamen is.”
“Geluid van topkwaliteit is een integraal onderdeel van de Star Wars-ervaring”, zegt Matthew Wood, de bekroonde Sound Editor van Skywalker Sound en voor The Mandalorian. “Nu we het tweede seizoen ingaan, bouwen we verder op die nalatenschap met een zorgvuldig samengestelde balans tussen de krachtige soundtrack van de serie, de meeslepende geluidseffecten en heldere dialogen om fans mee naar nieuwe nieuwe werelden te nemen.”
Terwijl liefhebbers zich voorbereiden op het nieuwe seizoen, tilt de marketingcampagne de iconische geluiden van The Mandalorian naar een nieuw niveau. Luisteraars horen een TIE Fighter door de lucht zoemen, de Mandalorian die door de Melkweg schieten en de krachtige hook van de soundtrack van Ludwig Göransson. De campagne wordt vandaag gelanceerd op onder andere Disney+. Van 1 t/m 31 oktober 2020 ontvangen klanten bij aankoop van Arc, Beam of in aanmerking komende luidsprekersets op sonos.com zes maanden gratis Disney+. De aanbieding is alleen geldig voor nieuwe Disney+-abonnees in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Zweden. Algemene voorwaarden zijn van toepassing.
Ga verder op avontuur met The Mandalorian-componist Ludwig Göransson
Naast de première van seizoen 2 zal de bekroonde componist van de serie Ludwig Göransson een persoonlijk samengesteld radiostation, ‘Things That Stuck’, lanceren op Sonos Radio, de streaming-radioservice in de Sonos-app.
Göransson heeft met zijn werk voor The Mandalorian een eerbetoon gebracht aan het iconische Star Wars-universum. Maar het station gaat verder dan The Mandalorian, Tenet en Black Panther – waar hij ook aan werkte – en verkent de muziek die het muzikale genie van de componist aanwakkert. Fans kunnen genieten van honderden nummers, waaronder Göranssons nieuwste obsessies, maar ook inspiratiebronnen uit jazz, klassiek, indie, hardrock en film. De soundtrack van het tweede seizoen van The Mandalorian zal na de release debuteren op Things That Stuck op Sonos Radio, met commentaar van Göransson. Daarmee krijgen fans een kijkje achter de schermen bij de creatie van de soundtrack voor het tweede seizoen.
In de woorden van Ludwig: “Things That Stuck is een verzameling liedjes en geluiden die hun weg naar mijn hippocampus hebben gevonden. Het delen van mijn passie voor muziek met mijn familie en vrienden is één van de grootste geneugten van mijn leven geweest. Als je een emotionele band met iemand deelt, zwellen je hart en trommelvliezen op en zorgen ze ervoor dat je op een andere manier naar muziek luistert. Laten we vrienden worden.”
Göransson voegt zich bij een groeiende lijst van gerenommeerde artiesten op Sonos Radio, waaronder Brittany Howard, Thom Yorke, David Byrne en Third Man Records. Luisteraars hebben vanaf 30 oktober toegang tot het station op Sonos Radio in de Sonos-app, tegelijkertijd met de première van het tweede seizoen van The Mandalorian op Disney+.
Bron © Sonos