Koning van de media schittert in Nederlands’ nieuwste satire show op YouTube
Bram Krikke is met zijn droge humor uitgegroeid tot één van de meest iconische presentatoren van Nederland. Met twee Zilveren RadioSterren en de ‘Best Personality’ Award op zak heeft hij zijn sporen ruimschoots verdiend in de media. Ook is hij sindskort recordhouder van de meest gelikede foto op Instagram (550k+). Na het grote succes van de serie straatinterviews ‘Bram In De Buurt’ volgden op zijn eigen YouTube-kanaal de series ‘Alles voor de Follow’ en ‘Lekker Bakkie’. De laatstgenoemde serie bedacht hij samen met Top Notch en gold als het startschot voor een intensievere samenwerking. Vandaag lanceren zij samen nieuws op YouTube: ‘Kasteel Krikke’ – vol komische sketches, satire en maatschappijkritische invalshoeken. Bram schittert als Koning Krikke met Ridder Stefan (Stefan de Vries) en Hofnar Sean (Sean Demmers) aan zijn zijde ten tijde van de pest in de Middeleeuwen. Vanuit de troonzaal bespreken ze elke week de wanorde van de dag met een actuele insteek. Bekijk de eerste aflevering hier.
In Kasteel Krikke voert absurdisme de boventoon en wordt vrijwel niemand gespaard door het bijzondere gezelschap, wat voor YouTube geldt als een vernieuwend format. De eerste aflevering speelt zich af in het jaar 1347, wanneer de pest door Europa raast en Koning Krikke maatregelen neemt tegen de verspreiding van het virus. In totaal zullen er vijf afleveringen verschijnen, die elke woensdag om 12:00 uur te zien zijn via het YouTube-kanaal van Bram.
“Het is een ander soort content dan wat men van mij gewend is, ik ben stiekem heel benieuwd naar wat de kijker er van gaat vinden. Het was best lastig, een nieuwe serie op anderhalf meter afstand van elkaar te maken, maar we hebben er als team hard aan gewerkt en zijn trots op het eindresultaat!”
– Bram Krikke Top Notch is nauw betrokken geweest bij de conceptvorming en productie van Kasteel Krikke. De samenwerking is heel natuurlijk ontstaan. Eerder maakte Bram al een remix (tatta versie) van de track ‘Oeff’ van Yung Felix en Poke, die viral ging. Ook delen beide partijen eenzelfde visie als het aankomt op vernieuwing in het medialandschap en delen ze op YouTube bij elkaar opgeteld een bereik van meer dan 2 miljoen mensen.