Qmusic hijst de vlag, want de radiozender is de grootste van het land geworden, met een marktaandeel van 13,1% in de brede doelgroep 10+. Dat betekent een stijging van 10% ten opzichte van vorig jaar. In de belangrijke doelgroep 20-49 jaar is het marktaandeel zelfs 21,8%, wat de hoogste score ooit is voor de zender. Juni is bij Qmusic ‘de Foute Maand’ en dat zorgt traditioneel voor topscores voor het station.
Roland Snoeijer, programmadirecteur Qmusic: “Ook dit jaar is deze luistercijfermeting er weer een met topscores. Juni is traditiegetrouw de Foute Maand bij Qmusic en daarmee weten we al jaren een trouwe, groeiende groep luisteraars aan ons te binden. Met als uitkomst dat we het best beluisterde radiostation van het land zijn. Met deze resultaten val ik als programmadirecteur met mijn neus in de boter.”

Bereikcijfers
Per week bereikt Qmusic gemiddeld 3 miljoen luisteraars. Naar de zender luisterden afgelopen periode gemiddeld 131.000 mensen meer dan in dezelfde periode vorig jaar, terwijl het totaalbereik voor het medium radio daalt.
Qmusic werd voor het eerst de grootste zender van het land in augustus/september 2021 en wist die positie gedurende drie luistercijfermetingen vast te houden. Sinds november/december was NPO Radio 2 weer de grootste in de brede doelgroep. Die positie staat Radio 2 nu weer af aan Q.
Bron: Qmusic Foto © Ben Verveld