SOFTGAMES, het bekende Duitse instant gaming-bedrijf dat casual en echte social games ontwikkelt, kondigt vandaag de verkoop aan van haar Web-gerelateerde business aan Azerion, het toonaangevende Pan-Europese gaming- en monetisatie bedrijf.
Met deze grote overeenkomst biedt Azerion vanaf nu adverteerders een uitgebreid bereik met 300 additionele premium webgames (inclusief de populaire Garden Tales-franchise) via het eigen platform en via het kruiswoordpuzzel-platform van SOFTGAMES. Dit geeft een boost aan Azerions aanbod in belangrijke regio’s en biedt daardoor meer bereik binnen de jongere doelgroep, maar ook volwassen spelers kunnen eenvoudig worden bereikt via kruiswoordpuzzels.
De twee organisaties zijn een lange termijn samenwerking aangegaan waarin Azerion zowel bestaande als nog te ontwikkelen games van SOFTGAMES publiceert. Dit betekent dat de platformen van Azerion continu evolueren waarbij klanten een nog gedetailleerder bereik binnen de doelgroepen wordt geboden.
Bovendien neemt Azerion de bedrijfsvoering over van de web browser games divisie van SOFTGAMES. SOFTGAMES heeft sterke samenwerkingen gevormd met grote bureaus, adverteerders en media-websites, zoals Tribune Content Agency, Chicago Tribune, Reach Plc en Mirror.co.uk.
Erol Erturk, Executive VP Games & Strategic Partnerships bij Azerion zegt: “Deze overeenkomst biedt de partners van SOFTGAMES de mogelijkheid om gebruik te maken van Azerions groeiende ecosysteem en technologie. Dit biedt bovendien extra monetisatie-mogelijkheden voor mediabedrijven op lange termijn, terwijl we tegelijkertijd het bereik vergroten voor adverteerders.”
Alexander Krug, CEO & Co-Founder van SOFTGAMES zegt: “Het afgelopen decennium heeft SOFTGAMES een uniek en groots ecosysteem rondom de distributie en monetisatie van HTML5 casuals webgames opgebouwd. De webgames markt heeft een volwassen status bereikt en onze focus is de afgelopen jaren steeds meer verschoven naar instant games en daarom is de overeenkomst met Azerion een logische volgende stap voor ons.”
Andre Krug, COO & Co-Founder van SOFTGAMES zegt: “Het verkopen van onze web-business geeft ons de mogelijkheid om onze krachten, visie en focus te bundelen op het gebied van instant games. We zijn nu goed gepositioneerd om nog sneller een toonaangevende ontwikkelaar te worden op het nieuwe platform.”
Bron en fotyo © Azerion