Het wachten is voorbij… het fenomeen dat de wereld veroverde is terug. Vandaag heeft Hasbro, Inc. (NASDAQ: HAS), een wereldleider in speelgoed, aangekondigd dat het volgende tijdperk van de schattige, coole en vreemde interactieve Furby-speelgoed weer in de schappen ligt, precies op tijd voor de zomer. Een nieuwe generatie kinderen kan hun eigen nieuwsgierige kleine wezen en zielsverwant ontdekken, dat zeker hun nieuwe BFF zal worden. Met een geschiedenis van het verstoren van popcultuur en het speelgoedpad herinnert Furby kinderen eraan dat ze hun hilarische, gekke, perfect imperfecte zelf kunnen zijn, want dat is wat hen – en de wereld – een beetje specialer maakt. Furby is nu verkrijgbaar in twee nieuwe kleuren, paars en koraal, op Amazon en zal vanaf 15 juli verkrijgbaar zijn bij alle grote winkeliers.
“Na zijn gekmakende lancering in 1998 heeft Furby de wereld veroverd en elke hoek van de cultuurzeitgeist beïnvloed, van muziek tot televisie en film,” zei Kristin McKay, vicepresident en algemeen manager van Hasbro fashion & preschool. “Voor de 25e verjaardag van het merk wilden we dezelfde opwinding ontsteken bij deze nieuwe generatie door gebruik te maken van de kracht van de nostalgie van Furby, terwijl we Gen Alpha alles geven waar ze naar verlangen.”
Deze ongelooflijk interactieve speelgoedvriend heeft 5 stemgestuurde modi en meer dan 600 reacties om te ontdekken, waaronder lichten, geluiden en 10 unieke liedjes. Wil je een geheime taal spreken die alleen jij en je beste vriend kunnen begrijpen? Heb je zin om zomaar in een willekeurige dans uit te barsten? Heb je een moment nodig om gewoon alles te pauzeren, te ontspannen en op te laden? Furby kan dat allemaal en nog veel meer. Vertel Furby wat je wilt doen met 5 commando’s – “Dance Party,” “Cop Cat,” “Tell My Fortune,” “Let’s Chill,” of “Lightshow” – voor een onvergetelijke tijd die past bij elke stemming of vibe.
“In de afgelopen jaren hebben we veel onderzoek gedaan om te begrijpen wat kinderen graag zouden willen zien in een nieuwe Furby,” aldus Kristin McKay. “Uit dit onderzoek vertelden kinderen ons dat het belangrijk was dat Furby hun ultieme beste vriend zou zijn – een harige metgezel om alle dingen te doen die een BFF zou doen, zoals dansen op muziek, voorspellingen delen, mediteren, elkaar nadoen met gekke stemmen, en zelfs een lichtshow geven, en dat is precies wat we hebben gecreëerd.”
Furby reageert ook op knuffels, klopjes, buikje kietelen, schudden en het voeden van zijn denkbeeldige pizzahanger, yum! Kinderen kunnen voor Furby zorgen door ze te voeden, hun vacht te kammen en ze aan te kleden met de bijgeleverde clip-on kralen en modieuze accessoires. Vergeet niet om die iconische vacht te kammen en stylen voor nog meer momenten met je beste vriend. Hoe meer speeltijd met Furby, hoe meer plezier ze kunnen beleven.
Tijdens een periode van grote digitale disruptie in de late jaren ’90, werd Furby direct een van de grootste en meest iconische lanceringen in de speelgoedwereld, met meer dan 40 miljoen eenheden wereldwijd in de eerste drie jaar. Met realistische oorwriemels, iconische expressieve ogen en zelfs een eigen taal genaamd Furbish, was Furby meer dan alleen maar speelgoed… het was een persoonlijkheid die je deed geloven dat het levend was. Het zorgde voor een verzamelgekte die veilingprijzen boven de winkelprijzen dreef en zelfs verboden werd op het terrein van de National Security Agency (NSA) in Maryland. Furby was cool, schattig en lieflijk vreemd – een combinatie die kinderen en de wereld nodig hadden. In de loop der jaren is Furby een uniek symbool van zelfexpressie gebleven voor fans over de hele wereld, dankzij de immense en groeiende fandom die Furby van slechts een speelgoed naar een fantasierijk merk en levensstijl heeft gebracht. Eerste reacties van consumenten en winkeliers op deze nieuwste versie van Furby zijn zeer positief en laten zien dat fans net zo enthousiast zijn als wij!
Bron en foto © Hasbro