Strooigoed in een blikje: BOZU Hard Seltzer brengt tijdelijke en feestelijke smaak op de markt, exclusief verkrijgbaar bij Jumbo
Sinds deze maand is BOZU Pepernoot verkrijgbaar in een gelimiteerde oplage bij geselecteerde filialen van Jumbo. Deze exclusieve seizoensknaller is – nu de maan weer door de bomen schijnt – een cadeautje voor iedereen die niet genoeg kan krijgen van pepernoten en strooigoed.
Hard seltzer is inmiddels niet meer weg te denken uit het supermarktschap, laat staan uit de koelkast van iedereen die van een drankje houdt én er een bewuste levensstijl op na houdt. Nu de herfst in volle gang is, de Sint bijna aanmeert en zijn strooigoed al lang en breed verkrijgbaar is, is BOZU erin geslaagd om de hard seltzer ook klaar te stomen voor het heerlijk avondje. De rijke en kruidige smaak van de pepernoot is door BOZU gevangen in een blikje en wordt tijdelijk en in een beperkte oplage verkocht.
“Wie hard seltzer zegt, denkt doorgaans aan frisse en fruitige smaken; het is een echt zomerdrankje. En juist dat gegeven zorgde ervoor dat we eens verder wilden gaan kijken dan tropisch fruit. Wat nou als we gaan experimenteren met warme smaken die barsten van de specerijen? We zijn heel trots op het feit dat we iets door en door Amerikaans, een echte Hollandse twist hebben kunnen geven. En om de calorieën hoef je het dus niet te laten: een handje pepernoten kost je 75 kcal, terwijl een blikje BOZU Pepernoot slechts 70 kcal bevat!”, aldus Brend Koolhof en Gianluca De Leo, oprichters van BOZU.
BOZU Hard Seltzer Pepernoot is met een adviesprijs van €1,79 in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar bij geselecteerde filialen van Jumbo en via jumbo.com.
In the mix – recept voor een winterse cocktail zonder schuldgevoel
– vul een tumbler voor de helft met ijs
– schenk een BOZU Pepernoot in het glas
– voeg een kaneelstokje en een steranijs toe
– twist een zeste van sinaasappel over de rand van het glas
Et voilà, een winterse en frisse cocktail met met feestelijke smaken en slechts 70 kcal!
BOZU is een Nederlandse startup die in 2019 de Nederlandse markt als eerste betrad met een hard seltzer; een trend die de Amerikaanse drankensector de afgelopen jaren op z’n kop heeft gezet. Hard seltzer staat bekend als mixdrank die laag in calorieën is doordat het vrij van suikers en koolhydraten is en – in het geval van BOZU – 5% alcohol bevat. Met investeringen van onder andere venture builder Manon van Essen (bekend van Magioni Pizza) maakt BOZU momenteel furore op de Nederlandse markt met drie permanente hard seltzer-smaken (Cherry, Mango en Lemon) die verkrijgbaar zijn bij onder andere Jumbo, COOP en
Bron en foto © BOZU