Pop Smoke brak vorig jaar door met het nummer Welcome To The Party en werd wereldwijd bestempeld als één de grootste nieuwe talenten in de scene. Hij kon gevestigde namen als Cardi B, Nicki Minaj en Travis Scott onder zijn fans scharen. Ook in Nederland is zijn muziek geliefd door bijvoorbeeld Ronnie Flex en Kevin en werd hij als één van de headliners geprogrammerd op WOO HAH! Helaas kwam er eind februari een einde aan het leven van de 20-jarige artiest na een fatale overval bij hem thuis.
Voor zijn dood bracht hij twee succesvolle projecten uit: Meet the Woo (goed voor bijna 300 miljoen streams) en Meet the Woo 2, dat rechtstreeks in de top 10 belandde van de Billboard Top 200. Vorige week verscheen zijn debuutalbum, dat onder toeziend oog van zijn familie en 50 Cent als Executive Producer werd afgewerkt: Shoot For The Stars Aim For The Moon. Virgil Abloh (Artistic Director Louis Vuitton) nam alle visuals voor zijn rekening.
Vandaag is bekend gemaakt dat het album, waarop samenwerkingen te vinden zijn van o.a. Future, DaBaby, Swae Lee en Roddy Ricch, op nummer 1 is binnengekomen in de Nederlandse en de Amerikaanse Album Top 100.
“Pop’s muziek is voor iedereen. Dit album is een viering van waar Pop naartoe ging en waar hij wilde zijn. Het was geweldig om samen met al onze vrienden, bekenden en helden aan het album te werken en we willen iedereen bedanken voor zijn steun.”
Steven Victor (manager Pop Smoke)
“Het doet meteen denken aan de beste New Yorkse MC’s, van Nas en The Notorious B.I.G. tot Jay-Z en 50 Cent. Pop Smoke leek zich met zijn twee mixtapes makkelijk in dit rijtje hiphoplegenden te scharen.” – VOLKSKRANT
“Shoot For The Stars Aim For The Moon doet zijn talent eer aan, knalt waar nodig en is tegelijkertijd nog maar een glimp van de grote hiphopster hij had kunnen worden.” – NRC
“The speed with which hip-hop superstars like Travis Scott and Nicki Minaj were gravitating toward him for collaborations portended great things, suggesting that the king of New York might someday become the king of everywhere else, too.” – THE NEW YORK TIMES
“These songs tug at the heartstrings, not simply because Pop plays a convincing romantic, but also because they gesture towards his untapped potential, his eagerness to develop artistic range, even though he didn’t need to.” – ROLLING STONE
“Pop Smoke wasn’t just a rapper, he was the voice of Brooklyn drill.” – PITCHFORK
Bron© TNNA