Een grote mijlpaal in een bijzondere tijd: voor het eerst sinds de oprichting in 2005 is Qmusic marktleider in de belangrijke doelgroep 20 – 49 jaar. Het marktaandeel is 16,4%, wat ruim een procentpunt meer is dan de nummer twee.
Programmadirecteur Dave Minneboo laat weten: “Ik ben ontzettend trots dat we onszelf marktleider mogen noemen. We hebben er de afgelopen tijd hard naartoe gewerkt, met een sterke programmering en met acties die dicht staan bij wie we zijn. De luisteraar staat bij alles wat we doen centraal, al sinds de oprichting in 2005. Dat we nu marktleider zijn, zet die filosofie kracht bij met de beste resultaten die we ons kunnen wensen.”
Minneboo vervolgt: “De programmering van Qmusic staat als een huis: de ochtendshow met Mattie en Marieke, het Foute Uur, ‘music driven’ shows overdag, de middagshow met Domien, de avond en het weekend voor talenten, die we veelal zelf hebben gescout in het Q-college. We spelen het populairste radiospel, Het Geluid en sinds de komst van de Top 40 anderhalf jaar geleden hebben we ook de meest toonaangevende hitlijst van het land. We werken hier elke dag keihard voor, met alle collega’s die allemaal de eer verdienen die hen toekomt.”
De resultaten
Qmusic scoort in de periode maart-april een marktaandeel van 16,4%. Dit is het hoogste marktaandeel dat de zender ooit behaald heeft. Het betekent een flinke stijging van 15% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, toen het marktaandeel 14,2% bedroeg. Elk tijdvak laat deze periode grote winst zien en de ochtendshow behaalt zelfs het hoogste marktaandeel ooit met 17,4%. Zenderbreed groeit Qmusic al 23 maanden ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor.
Bron: NLO/GfKv / Qmusic
Programmadirecteur Dave Minneboo, credits: Qmusic